ponedeljek, 23. februar 2009

Nova Gorica je komaj še hit (HIT?!)

Moja Nova Gorica pred štirimi leti


Tokrat za uvod v šahovski prvi osebi ednine. Po dogovoru s prijaznimi organizatorji so mi leta 2005 dovolili (za nekoliko višjo prijavnino) udeležbo na A turnirju HIT Open. In sem začel - z veliko rokado: A. Šarić, S. Štajner in V. Srebrnič so brez posebnega truda, premagal sem se kar sam, dosegli "easy points" proti meni. Ko sem pregledoval te partije, mi predvsem ni bilo jasno, kako sem skazil položaj proti mednarodnemu mojstru A. Šariću (vmes je že postal velemojster), v katerem sem tako rekoč že prestal najhujše v Stonewallu:


Po "preprostem" 19...bc5 20.dc5, Df6 21.Df6:, gf6 22. Lf1, Se5 23. Le5: fe5 24. b4 (24.Te5:, Sd7 25. Te1, Tab8 26.Ta2, f4!), Sd7 in črnemu očitno ni hudega! Namesto preprostih potez je sledilo nepotrebno zapletanje z 19...Sd7?! 20.ab6, ab6 21.b3?!, g5? (po nepreciznosti s strani belega, bi se zdaj spet lahko boljše odrezal - 21...Sa3 22.cb6, Sb5 23.b7, Tab8 24.Dd2, Tb7: s simbolično prednostjo belega; pravilno bi bilo 21.Ta8:!) 22.Ta8:!, Ta8: 23.Lg5: Dg5: 24.bc4, Df6 25.cb6, Sb6: 26.cd5, ed5 in počasi sem se začel utapljati...

Po takem startu se je zelo težko pobrati. V četrtem krogu sem s "tresočo roko" igral proti italijanskemu veteranu Stanticu, ki me je s črnimi figurami v otvoritvi kar pošteno nadigral.


Darko Špelec-Severino Stantic, X. HIT Open


1.d4, Sf6 2.Lg5, d5 3.Sc3(?)
Vprašaj v oklepaju je namenjen samo meni, ker na Veresova sploh nisem bil pripravljen.
3...Lf5 4.Sf3, Se4!
Zanimiv hibrid med Trompovskim in Veresovom - kam z lovcem? Ker je nasprotnik verjetno pričakoval 5.Lf4 s približno enako igro, sem se odločil za objektivno slabotnejšo potezo, ki ima večji dinamični potencial.
5.Lh4, f6!? 6.e3, h5!
Po treh zaporednih porazih sem v četrtem krogu zapravil bele figure v pičlih petih potezah! Z naslednjo potezo sem začel boj za izenačenje z belimi figurami...
7.h3, g5 8.Lg3, Sg3: 9.fg3, e6 10.Ld3, Ld6 11.Kf2

11...Lh7?!
Če se je črni hotel izogniti "kuštranju kmetske postavitve", je bil seveda v zmoti: po 11...c6 12.Lf5:, ef5 je črni OK - celo 11...Ld3: 12.Dd3:, c6 13.Dg6+, Kd7 gre v korist črnega...
12.Lh7:!, Th7: 13.e4, c6 14.Te1, Le7?
To pa je že napaka! Beli (končno!) prevzema iniciativo.
15.ed5, ed5 16.Dd3, Tg7
17.Sd1!
Skakač je zagledal "krater" na polju f5!
17...Kd7 18.c4?!, Kc7?! 19.Se3, Lf8 20.Sf5
Zavzemanje tega polja deluje zgolj optično; konkretna presoja daje prednost potezi 20.cd5!, cd5 21.g4!, hg4 22.Sg4:, Sc6 23.Df5, Le7 24.Se3 s popolno dominacijo belega. Dobro igrati šah res ni preprosto...
20...Td7?! 21.c5, Sa6 22.Tac1, Tc8 23.a3, Kb8 24.b4, Sc7 25.Te2, Se8 26.a4, Sg7 27.Tce1, Dc7 28.Sg7:, Tg7: 29.Df5, Df7 30.Te6, Dg6
Beli je dosegel znatno prednost h kateri dodaja še material...
31.Tf6:, Df5: 32.Tf5:, Le7 33.Te6!, Th8 34.Se5, Thh7

35.b5, cb5 36.ab5, Kc7 37.b6+, ab6 38.cb6+, Kd8
Kar nekaj časa sem potreboval za najbolj eleganten zaključek:
39.Ke2!
...in kakor koli bo črni nadaljeval - sledi Tf1-a1-a8 ob nebogljenosti črnih figur, ki ju bela trdnjava na e6 in skakač na e5 povsem onemogočata.

Po tej zmagi sem dobil (saj si lahko mislite) še tri italijanske krompirje! Prav "neverjetno", kako in kaj vse sem izgubljal...

Na levi je položaj iz partije z Marcellom Astengom, ki je seveda nisem dobil, niti remiziral. V časovni stiski zaradi "iskanja lepote" sem zapravil vse in celo spregledal polpotezni mat! Na desni pa kritičen trenutek v divjem spopadu z Diegom Cherinom. Oba sva porabila gromozanske količine časa že v otvoritvi, ki sem jo speljal iz teoretskih tirov v neznano. Bil sem na potezi (črni), "samo" logična zadnja razvojna poteza je še manjkala (Ld6) in imel bi polno nadomestilo...

Naj končam to šahovsko "jeremiado" še s partijo z makedonskim FM Ljubomirom Ilićem, da bo dokončno jasno, kakšen mojster skaza sem!


Darko Špelec-Ljubomir Ilić, X. HIT Open


1.e4, c5 2.Sf3, e6 3.d3!?, Sc6 4.Sbd2, Sf6 5.g3, d5 6.Lg2, Le7 7.0-0, 0-0 8.e5, Sd7 9.Te1, Dc7 10.De2, b5 11.Sf1, a5 12.h4, Sd4


Težko bi rekel, da je beli sploh kaj dosegel! Moj nasprotnik je izvajal poteze skoraj bliskovito, jaz sem jih pa le stežka "trgal" od sebe...


13.Sd4:, cd4 14.Lf4, La6 15.Sh2, Tfc8
Večno vprašanje središnjice: s katero trdnjavo kam? Kolikor se spominjam, je imel Ilić že precejšnjo časovno prednost. Pred očmi sem imel "fischerovsko" žrtev lovca na d5, nisem pa vedel, kdaj bi bilo najugodnejše in kako potem nadaljevati. Nisem si še "upal" udariti, zato sem prej odigral
16.Tec1, b4 17.Ld5:
Po tej potezi se je nasprotnik zamislil in iz govorice telesa je bilo videti, da me je nehal podcenjevati. Ne vem, koliko cigaret sem pokadil pred turnirsko dvorano - čakajoč na odgovor. Časovna prednost je kopnela, ko je naposled le potegnil, mi je postalo jasno, da ga je zapustila samozavest.
17...Lb7?! 18.Lb7:, Db7: 19.Sf3, Lc5 20.Sg5, h6 21.Se4, Sf8
Nekaj plašnih potez in krepko sem zagrabil priložnost. Razmišljal sem o 22.Lh6:, 22.Dg4, 22.Dh5, spet razsipaval čas in se odločil za slednje:

22.Dh5, Sh7 23.Dg4, Kh8 24.De2, Le7 25.g4, Dd5 26.g5, f5?
Od plašnosti do panike ni predaleč. In spet sem bil na vrsti za "mozganje". Vzeti z "e" ali "g" kmetom? Jejhata, jejhata, čas pa teče. Iščem, tuhtam - in se odločim:
27.Sd6!?
Poteza sploh ni slaba...časovno pa sem bil spet slabši...
27...Ld6: 28.ed6, hg5 29.hg5, Ta7 30.Te1, Sf8 31.Dh5+, Kg8 32.g6, Ta6

Saj ne bo težko uganiti, da te težko prigarane prednosti nisem realiziral! Najbolj jasno vodi v zmagovit položaj 33.Te5!, a tudi moja poteza še ni izpustila odločilne prednosti:
33.Te2, e5 34.Te5:??
Zdaj pa je to "strašen spregled", ker pade prej tako nedosegljiv kmet na g6! No, te partije vsaj izgubil nisem, a remi je bil občuten kot poraz...
Naj bo dovolj. V zadnjem krogu sem nekako zblefiral Barbaro Jaracz, čeprav sem bil po otvoritvi "pečenka". Takšna je bila moja novogoriška epizoda. V splošnem je bil turnir dobro organiziran, le tisti na repu smo se nekoliko tiščali; zelo udobno so sedeli samo na nekaj prvih deskah - oba turnirja A in B sta bila kar dobro zasedena. Na to je moj "cimer" v študentskem domu lakonično pripomnil: Boljše igraj in boš lahko bolj udobno sedel!
XIV. HIT Open 2009
Spremljal sem letošnji turnir s posebnim zanimanjem. Pravzaprav nič tragičnega, vsaj meni se ne zdi, da je bilo na A turnirju tako malo igralcev - škoda le, da so bili neparni... Veselil sem se dveh velemojstrskih skalpov mladega Petra Kokola, "starega" znanca še iz njegovih cicibanskih časov. Iskrene čestitke k osvojenemu balu za mednarodnega mojstra! Upam, da ne bo (pre)dolgo ostalo pri tem... Ne glede na morebitno razočaranje organizatorjev zaradi vse slabše udeležbe...je bil turnir z zmago Pavasoviča in drugim mestom Leniča vendarle zelo uspešen za slovenski šah. Razumem, da je težko, zelo težko organizirati mednarodni turnir, toda ob treh "kapitalnih" sponzorjih (HIT, Nova KBM, Mestna občina Nova Gorica) je res nenavadno - kriza sem in tja, recesija dol in še bolj dol! - da je nagradni fond precej skromen. Za šah je bilo vedno malo denarja in dejstvo je, da sponzorski denar za šah ne moremo primerjati z astronomskimi vsotami, ki jih isti sponzorji dajejo za druge športe in dejavnosti. V Sloveniji še vedno vztraja "drobtinčarstvo", kar se tiče sponzoriranja šaha in marsikomu je to pač normalno. Prej bi temu lahko rekli patologija normalnosti. Treba bo še kaj postoriti za družbeni ugled šaha, če hočemo, da bodo sponzorji bolj odvezali mošnje!

Ni komentarjev: